Apa yang kita alami hari ini adalah efek dari pikiran kita kemarin dan apa yang kita pikirkan hari ini akan menimbulkan efek pada hari esok sedangkan apa yang kita pikirkan saat ini adalah proses untuk mencoba menciptakan kehidupan dimasa yang akan datang

© BY : <-ANCHUZ->

Tanda Dahsyatnya Gelombang Cinta


Cinta adalah suatu perasaan yang aneh yang kita rasakan saat ada orang yang kita cintai. Mungkin anda bingung terhadap apa yang anda rasakan pada seseorang yang sangat anda kenal sejak lama. Perasaan ini sangat mengganggu kita, seringkali kita tidak bisa konsentrasi karena memikirkan si dia. Ada beberapa hal yang bisa menjadi tanda apabila anda jatuh cinta kepada seseorang yang anda cintai. Berikut ini....

1. Anda tidak dapat menumpukan perhatian kepada kerja/pelajaran kerana asyik teringat-ingatkan si dia. Kosentrasi terganggu.Prestasi kerja dan pelajaran juga terjejas.Selalu datang kerja lewat dan pulang cepat hanya kerana mahu menemuinya.Bagi yang masih belajar, byk assignment yang tidak/lambat siap keran asyik melayan perasaan.

2. Nasihat ibubapa, adik beradik, kawan-kawan tidak lagi digunapakai.Kalau dulu bila bermasalah, merekalah tempat anda mengadu, kini setelah bercinta, semuanya masuk telinga kanan, keluar telinga kiri.

3. Anda memberi handphone anda kepada teman lelaki supaya ia boleh memakainya dan anda membayar bilnya.

4. Anda sanggup bersusah payah terhendap-hendap mencari pondok telefon awam pada malam yang gelap supaya anda boleh menghubungi sidia sekadar mahu mengucap selamat malam.

5. Anda mengantuk, letih dan penat, tetapi anda gagahkan juga menghabiskan masa bersama si dia. Penat pun takpe.Tidak tidur pun takper.

6. Anda dan si dia menjadi bayang-bayang-anda mengikutnya atau si dia mengikut anda, kemana saja!

7. Dia melayan anda dengan teruk, dan anda masih gembira keluar dgnnya siang dan malam.

8. Kawan-kawan memberi amaran yang memang dia kaki tipu, tetapi anda kata dia akan berubah.

9. Anda berhutang piutang kerananya dan anda berhabis-habisan wang kerananya.

10. Kalau dulu anda enjoy mendampingi kawan-kawan, kini anda tidak lagi menghabiskan masa bersama mereka kerana bagi anda keluar dgn boyfriend lagi syok!



0 komentar:

Posting Komentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © vehement VEHEMENT by Aan Choesni Herlingga 2009

Back to TOP